Διαγωνισμός Φωτογραφίας Αναγνώστες & Βιβλίο

Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Φωτογραφίας με θέμα "Αναγνώστες και Βιβλία" πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ariane 1998 με τη συμμετοχή ερασιτεχνών και επαγγελματιών φωτογράφων από την Ελλάδα, τη Γαλλία και τη Σουηδία. Την ευθύνη της διοργάνωσης του διαγωνισμού, που ολοκληρώθηκε με την απονομή των βραβείων στο Παρίσι στις 17 Μαρτίου του 2000, είχαν στις τρεις χώρες το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου της Ελλάδας, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου της Γαλλίας και το Εθνικό Συμβούλιο Πολιτιστικών Υποθέσεων της Σουηδίας.

Η αξιολόγηση των φωτογραφιών έγινε σε πρώτο στάδιο από τις κριτικές επιτροπές κάθε χώρας, κάθε μια από τις οποίες επέλεξε 30 φωτογραφίες. Το αρχείο που ακολουθεί περιέχει τις περισσότερες από τις 90 αυτές φωτογραφίες. Στη συνέχεια οι φωτογραφίες υποβλήθηκαν στην κρίση της διεθνούς κριτικής επιτροπής που απαρτίσθηκε από εκπροσώπους των επιτροπών όλων των χωρών. Η Επιτροπή συνεδρίασε στη Στοκχόλμη στις 17/1/2000 και ανέδειξε τα εξής βραβεία και επαίνους:

Βραβεία:
α΄ βραβείο: Patrick Tourneboeuf (Γαλλία)
β΄ βραβείο: Lars G.Hägglund (Σουηδία)
γ΄ βραβείο: Gladys (Γαλλία)

Έπαινοι:
Ελένη Τροχίδου (Ελλάδα)
Martin Palm (Σουηδία)
Νίκος Ευαγγελόπουλος (Ελλάδα)

37 έργα 29 φωτογράφων αποτέλεσαν το υλικό για την ειδική έκθεση που πραγματοποιήθηκε σε κάθε χώρα, στη Γαλλία στις 16-23 Μαρτίου 2000, στο Παρίσι, στο πλαίσιο του Salon du Livre, στην Ελλάδα στις 14-28 Μαϊου 2000, στην 23η Γιορτή Βιβλίου, στη Σουηδία στο Γκέτεμποργκ, καθώς και για την έκδοση του συνοδευτικού καταλόγου, σε τρεις γλώσσες.

Ο διαγωνισμός "Αναγνώστες και Βιβλία" εγκαινιάζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο έναν διάλογο ανάμεσα στο βιβλίο και τη φωτογραφία, που στην Ελλάδα ξεκίνησε με τον διαγωνισμό "Λαθραναγνώστρια Φωτογραφία"του Ε. ΚΕ. ΒΙ. Στις φωτογραφίες που θα δείτε ο κόσμος του βιβλίου και ο κόσμος της φωτογραφίας συναντιούνται για να αναδειχθεί η σχέση του αναγνώστη με τη γραφή: φωτογραφίες που διαβάζονται, βιβλία που φωτογραφίζονται, αναγνώστες που αναγιγνώσκονται. Μέσα από τη συμμετοχή φωτογράφων από τρεις διαφορετικές χώρες αναδεικνύεται ένας πλούτος βλεμμάτων και αντιλήψεων που συλλαμβάνουν με τον δικό τους τρόπο ό,τι συντελείται στο χώρο του αόρατου, κατά τη συνάντηση ενός αναγνώστη και ενός βιβλίου.