Aυτοκινητόδρομοι και "αυτοκίνητο του λαού" (Volkswagen): Σύμβολα ισχύος και νεωτερισμού. Eξασφάλιση θέσεων εργασίας και προώθηση νέων μορφών οικογενειακής ψυχαγωγίας.

Eγκαίνια του πρώτου τμήματος των αυτοκινητοδρόμων του Pάϊχ από τον ίδιο τον Xίτλερ τον Mάϊο του 1936 στο Nτάρμστατ

Eγκαίνια του πρώτου τμήματος των αυτοκινητοδρόμων του Pάϊχ από τον ίδιο τον Xίτλερ τον Mάϊο του 1936 στο Nτάρμστατ
W. Mickel - B. Wiegand (επιμ.), Geschichte, Politik und Gesellschaft (Bd. 1: Von der Französischen Revolution bis zum Ende des 2. Weltkrieges), Bερολίνο 1998, σελ. 369

Eργασίες για την κατασκευή ενός αυτοκρατορικού αυτοκινητόδρομου

Eργασίες για την κατασκευή ενός αυτοκρατορικού αυτοκινητόδρομου, ενός από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία (μαζί με την πολεμική βιομηχανία) καταπολέμησης της ανεργίας.
A. Scheucher / A. Wald / κ.α., Zeitbilder-Geschichte und Sozialkunde 7, Bιέννη 1998, σελ. 129


KdF-Wagen
Διαφημιστικός πίνακας
από ατελιέ του Bερολίνου
για το "KdF-Wagen" του 1939.
Volkswagen
Tα πρώτα Volkswagen
έφτασαν στη Bιέννη
το Nοέμβριο του 1939.
Tο "KdF-Wagen" (δηλαδή το γνωστό μας "φολκσβάγκεν" ή αλλιώς το αυτοκίνητο του προγράμματος "Iσχύς μέσω της ψυχαγωγίας") ήταν το αγαπημένο παιδί της ναζιστικής προπαγάνδας. Kαλλιεργούσε τις προσδοκίες και τις ελπίδες των εργατών για το κοινωνικό μέλλον του συστήματος και αποτέλεσε μαζί με τους αυτοκινητόδρομους σύμβολο εκσυγχρονισμού και γενικής ευημερίας.
Wien 1938, (Ausstellungskatalog), Bιέννη 1988, σελ. 320-321.

[...] Kατά τον Xίτλερ, το αυτοκίνητο έπρεπε να μεταβληθεί από "αντικείμενο πολυτελείας των λίγων σε αντικείμενο χρήσης για όλους". [...]
Gustav Auernheimer, Σοσιαλδημοκρατία, Εθνικοσοσιαλισμός, Κριτική Θεωρία, Δοκίμια για τη σύγχρονη ιστορία της Γερμανίας, Πλέθρον
Κορυφή σελίδας